torsdag 25 augusti 2011

Framsidans baksida


Mitt hopp till att bli bra i magen

Jag är ett kontrollfreak, jag analyserar sönder varenda sak in i minsta detalj för att ha koll på allt. Att jag varken vet när, var eller hur förlossningen kommer bli gör mig så otroligt rädd för allt vad den innebär. Det är inte bara det faktum att han ska ut, jag tänker på moderkakan, att sys, bb-tiden. Allt som har med en förlossning att göra.

Igår grät jag, för jag börjar bli frustrerad. Jag har inte alls koll på läget längre, som jag haft någorlunda bra tidigare. Min kropp är så långt ifrån sig själv den kan vara, och då menar jag inte det yttre utan det inre. Jag har kramp från midjan till tårna och toaletten är numera min bästa vän. Varför är det inget som pratar om det här när dom berättar hur det är att vara gravid? Allt man får höra är hur fint det är, vilken vacker sak man gör. Visst det är vackert, man bär på sitt barn. Men det är inte vackert att kissa lite varje gång man nyser, svullna upp och få elefant fötter, inte kunna vända sig i sängen utan att stonka, stöna och frusta i en halvtimme och allt det andra äckliga ting som händer med kroppen. (Besparar er på vad, ni gravida och mammor förstår vad jag menar.)

Nej nu ska jag fortsätta med mitt te och min tv.

1 kommentar:

  1. Tycker det är otroligt dåligt av program som "en unge i minuten" att bara visa den "roliga" sidan av att föda barn. Jag har ingen aning om hur moderkakan ska ut liksom. Sådant visar de inte

    SvaraRadera