onsdag 31 augusti 2011

3

När jag tänker tillbaka det senaste året inser jag att mitt liv och jag har förändrats så otroligt mycket. Vem var jag egentligen för ett år sedan? Jag var bara en normal tonåring med kärleksbekymmer och ett skavande hjärta. En vanlig tonåring som gör saker vanliga tonåringar gör. Gick i skolan, umgicks med kompisar, festade. Helt ovetandes vad som väntade mig bara några månader senare. 

Tänk vad snabbt ett liv kan förändras, vad snabbt precis allt kan vända. När jag stod där med den nerkissade stickan som visade ett tydligt plus försvan världen. Jag var lyckligare än vad jag någonsin hade varit tidigare. Jag hoppade, grät och ville skrika rakt ut i luften. Men då hade väl mamma trott att jag höll på att dö. Och nu sitter jag här, sprickfärdig och snart mamma till värdens finaste son. Har jag ångrat mig någon gång? Aldrig, inte en enda sekund. Jag var lika säker på mitt beslut då som nu. 

Sen att saker inte blir som planerat är en annan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar