onsdag 23 november 2011

Jag tänkte på en sak när jag satt och gjorde numero två på toaletten. Varför i hela friden är det så förbjudet för oss tjejer att bajsa? Hur många gånger förr har man inte hört 'men tjejer bajsar inte', klart som fan vi gör! Och varför smyger vi med det? Lägger papper i toaletten, spolar vatten i handfatet och gör det helst när alla andra sover eller inte är hemma. Alla bajsar!

Sen det här med kroppshår, jag personligen tycker om lite hår på killar, det känns mer manligt på något sätt. Och skulle jag själv få välja skulle jag raka mig någon gång var annan vecka. Inte var annan dag! Det är helt okej för killar att ha hår på pungen men inte tjejer att ha hår på muffen. Och detta kan man inte prata om utan att bli kallad 'nazi feminist'. Jag är inte feminist, jag är bara en tjej som bajsar och önskar hon slapp raka sig hela tiden.

En annan sak som också korsade mitt tänkande är all denna hysteri kring Beyonce och hennes påstådda 'fake-mage'. Varför? Varför ska man luska i precis allting och hitta fel precis överallt? Och varför i hela friden ska hon behöva bevisa för hela världen att hon faktiskt är gravid?! Det är hennes ensak och privatliv.

Nu till något helt annat. Det kallas, enkelt och rakt, för kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar