tisdag 27 september 2011


Morgon massage

Jag är inte den som ber om hjälp. Jag är heller inte den som klagar. Men igår nådde jag min bristningspunkt. Miliam bara skrek och skrek, ingenting hjälpte och han var helt tröstlös. Han ville varken ta bröstet eller nappen. Jag kunde vagga, hoppa, stryka på ryggen och slå på rumpan hur mycket jag ville. Jag pussade, hyschade, kramade, gungade, sjöng och kände mig som världens sämsta mamma som inte kunde trösta mitt egna barn. Tillslut kom tårarna. Dom sprutade på både mig och Miliam och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Så jag bad mamma om hjälp, hon gick upp utan att tveka och tog honom. Jag kunde då borsta tänderna och sminka av mig. Tillslut somnade han äntligen.

Inatt har han vaknat en gång i timmen och mellan de har han bara halvsovit. Han gnäller i sömnen och kommer aldrig till ro. Hur trött han än är. Jag kan inte sova för jag ligger bara och väntar på att han ska vakna. Om man ändå hade pengar till en barnsköterska, lite hjälp hade inte varit fel.

4 kommentarer:

  1. Kan inte Tobbo komma upp & hjälpa till? : o

    SvaraRadera
  2. När min mamma fick min bror fick han långvarig kolik, då lade man alltid barnen på en fårpläd och det hjälpte tydligen mycket. BB (mamma jobbade där) hade plädar de lånade ut. Varför de inte har det idag vet jag inte, kanske hygiensak. De använde sådana flitigt förr, och Harry som tenderat att skrika mellan 22-03 somnade fort efter att jag lade honom på den igår. Det är något med den jämt fördelade värmen eller något. Jag fick en, de kostar ju ett par hundra men jag rådiggar verkligen min. Hoppas du fick lite sömn. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Det är sådant man har vänner till! :)

    SvaraRadera
  4. 21 år o mamma till en prinsessa 30/8-1127 september 2011 kl. 22:02

    hej jag har en liten flicka på snart en månad. Hon brukar gnälla sådär medan hon sover o man märker att hon inte kommer till ro och det gör så att ja oxå måste vara uppe för se om hon vaknar till lr inte. En grej ja testat då hon plötsligt början gnälla sådär o inte kommer till ro är att, ja gav nappen till henne och drog henne in till mig typ huvudet vid brösten så hon kunde känna min lukt o sen lägger ja min mun ovanför huvudet för att hon ska känna sig lugn och trygg. O ja kan säga dig det hjälpte faktist hon lugnar ner sig direkt och somnar in djupt.

    En annan grej ja prövat oxå är att hon gillar ju att ja bär henne i famnen. Så när hon ska sova lr så, så ligger ja ner med henne och hon får då ligga på min armväck då tror ja att hon tror att ja bär henne i famnen för de blir typ " hårt under huvudet" om du förstår hur ja menar.

    Men ja har oxå känt att ja inte kan få tyst lr trösta henne på ngt sätt då hon gråter o även ja har fällt tårar för de men inget att oroa sig. =)

    SvaraRadera