fredag 30 september 2011



Igår beslutade jag att testa med tillägg till sista kvällsmålet eftersom Miliam inte verkar mätt när han bara ammar. Det var en stor hit! Miliam surpla (läs; sög frenetiskt) i sig vällingen och tog sen fint bröstet. Somnade inte direkt men var nöjd. Låg i sängen och pratade lite med sig själv tills han somnade. Det har aldrig hänt förr!

Han har börjat krångla lite med amningen, speciellt på nätterna. Han sprattlar, slår, pickar, slickar, ja allt utom suger. Så nu på morgonkvisten fick han 30ml tillägg igen sen bröstet, som han då tog helt utan problem. Nu är han lugn igen och har knappt skrikigt något inatt.

Jag hoppas bröstpump+tillbehör dimper ner i min brevlåda snart. Jag har insett att nappflaska är enklare och mina bröstvårtor gör bara ondare. (Utav hans pickande, slickande och slitande i dom.) Amning är verkligen en invecklad sak.

2 kommentarer:

  1. Trots att jag inte ser vad jag skriver (kroSsad skärm) så måste jag ändå kommentera, blev SÅ glad över att du faktiskt testade ersättningen nu och inte senare. Rekommenderar medelas calma nappflaska som ska motverka kolik, de får inte i sig lika mycket luft och kan andas och suga i sin egen takt. Lite dyra men du har verkligen igen det. Jag skulle aldrig testa andra. Harry sprattlar också, jag blir nästan arg när han gör så. Vi ligger där och slåss i sängen. Hoppas du får sova lite. Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Dessutom är det himla skönt att bara ha en termos vatten och blanda till ersättningen snabbt när man ska iväg. Tänk vad skönt att bara ta med den, lite pulver och en flaska när du ska ut och slippa dra fram pattarna. Går ju inte amma diskret utan att visa allt. Vilken använder du förresten? (blev verkligen så himla glad när han somnade, för bådas skull)

    SvaraRadera