fredag 30 september 2011


Kvalitetstid med mamma

Jag har en lugn, mysig och alldeles underbar bebis. Inte en gallskrikande, skakande, övertrött och omöjlig bebis.

Natten var den bästa på länge. Han fick flaskan vid 22, sen bröstet efteråt så länge han ville. Sen sov han i sin egna säng (!) hela natten. Vid 3 fick han bröstet igen och vid 5-5.30 fick han 30ml tillägg och bröstet. Inget gallskrik, inget gnäll i sömnen. En himla massa pruttar, rapar, bajs och en lugn underbar bebis. Varför ska man "hålla ut"? Han blir uppenbarligen inte så mätt på min mjölk att han kan sova för natten, ska jag då strunta i det och låta honom ligga där och skrika samtidigt som han är extremt hungrig? Skulle inte tro det.
Och jag tror heller inte att han kommer bli kriminell eller dum i huvudet för att han får lite tillägg.

Dessutom blev han halvt förstoppad av minifom dropparna. Jag slutade med dom igår på dagen och igår kväll brakade det loss. Tre bajsblöjor på en kvart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar