tisdag 4 oktober 2011



Satt och pumpade ur mina säckar till bröst i en halvtimme och detta är allt jag fick ut. Konstigt att han skriker dygnet runt om han inte får tillägg? Inte om du frågar mig. I ena bröstet är mjölken så tunn att den i princip är genomskinlig. Funderar på att sluta amma helt, att han blir mätt är viktigare än att han får lite lite bröstmjölk.

Jag vet inte om jag bara är skapt dåligt eller om det är pga all stress, alla tjafs och all oro för precis allting.

Jag orkar inte mer, inget går vägen.

3 kommentarer:

  1. Karolina Bennedal4 oktober 2011 kl. 11:03

    Alla har det inte så lätt med amningen.
    Mamma kunde varken amma mig, Tobbo eller Nicole. Och jag tycker inte att det är något fel på oss.
    Och det är ju definitivt inte fel på mamma, amningen är ju inget man kan påverka. Hon är ju världens bästa mamma även fast hon inte amma. Och du är också en bra mamma!
    Så det är INGET fel på dig Sara, och du är inte felskapt för du har svårt med amningen! :)

    SvaraRadera
  2. Kör På ersättning, inget fel i det! Du är stark. Kramis

    //Iven.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på dig ska du veta. Det är inget fel på dig, finns ingen mjölk så finns ingen. För en vecka sen kunde jag pumpa ut 30 ur båda brösten, slet och tog pauser för att det ska hinna rinna till. Om du orkar och inte redan gjort det kan du testa att pumpa/amma varje/varannan timme sa min barnmorska, efter ett par dagar funkade det för mig. Men det är galet påfrestande i ett par dagar. Jag önskar att du fick njuta av mammalivet fullt ut någon gång. Kram

    SvaraRadera