fredag 21 oktober 2011

Kvällen har bestått utav cigaretter och vin med mamma. Miliam sover fint i sin säng, mamma sover i soffan och jag sitter och lyssnar på den där förbjudna musiken som påminner för mycket om det förgångna. Det är okej ibland.

Jag hittade precis en mapp på mammas dator, Sara gravid hade hon döpt den till. Jag tvekade en lång stund innan jag öppnade den. Det är mest bilder från början av graviditeten, då jag faktiskt fotade magen kontinuerligt för att kunna följa hur den växte. Efter ett tag gav jag upp det, tiden fanns aldrig, heller inte humöret. En enda lång period som det bara skriker ångest om. Vissa perioder var dock väldigt fina, det är dom jag försöker tänka på.

Tissie's svans var inte bruten, det var ett infekterat bett. Någon vidrig kattjävel har bitit henne riktigt djupt i svansen. Nu har hon utegångsförbud i en vecka, även en krage har hon fått. Medicin två gånger per dag, både tabletter och flytande och såret ska hållas öppet. Jag ärcdär och petar hela tiden för att det inte ska bli några skorpor, det varar utav bara helvete och lukten är inte nådig. Det gör ont i mitt hjärta när jag kollar på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar