fredag 10 juni 2011

Negativa tankar är okej!

Den senaste veckan har jag haft ett otroligt konstigt sug efter att få träna upp min kropp. Jag tror det kan bero på att jag känner mig som ett fläskberg med geléarmar och gigantiska lår. Jag vet att jag endast gått upp två-tre kilo sen jag blev gravid, men jag får inte göra något ansträngde vilket gör att alla muskler förtvinar (känns det som i alla fall). Jag har aldrig varit någon toktränare, jag har mer varit sån som gått ut på raska promenader lite då och då, kanske en joggingtur någon gång, lite armhävningar och situps vid teven. Men det gör stor skillnad kan jag tala om. När jag stod och testade kläder igår kollade jag lite på min kropp och tänkte "Vad hände där?" för det ser inte alls ut som min rumpa, mina lår, mina armar eller mina bröst. Sen att jag fick gå upp ytterligare en storlek i klänningen gjorde inte saken bättre. Storlek 40 slutade jag på, jag har aldrig ens tänkt tanken på att testa storlek 40 tidigare. Mitt självförtroende fick sig en ordentlig smäll på käften då.

Dessa negativa tankar är inte tillåtna när man är gravid, för man ska glädjas över barnet och släppa allt annat för detta lilla knyte. Men jag kan inte råför att känna mig som ett fläskberg, jag känner inte igen mig själv längre. Så är det bara. Det är okej.

För att prata om något helt annat så är vi för tillfället hundvakt till lillfisen, han kommer hit då och då när mormor inte kan ha honom för hon har något annat att göra. Han har alltid legat och sovit i mitt knä, enda sen han var en liten pluttig valp, nu får han dock inte så mycket plats längre. Men han bara ska ligga där! Hur trångt det än blir! Nutten


Ber om ursäkt för min otroligt håriga tröja, skyller på katten och hunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar