söndag 12 juni 2011

Det tar sig sa mordbrännarn

Min far kom på besök idag, för han drar till Sri Lanka i tre veckor nästa helg, jag är inte alls avundsjuk. Men huset står alltid kvar där så jag får åka någon annan sommar bara! (Hans fina sambo och blivande fru har ett stort fint hus där.) Vi var iväg och bytte bikini överdelen jag köpte i veckan för den var för liten. Tänka sig att jag knappt kunde ha storlek 34 förr och nu har jag storlek 40! Inte konstigt att jag fått bristningar.

Jag fixar fortfarande här hemma, idag satte pappa upp mina fina gardinstänger i det rum jag ska ha sen och jag fixade med mina gardiner där inne. Ska fixa gardinerna i alla andra rum i morgon hade jag tänkt. Mamma jobbar och jag är ensam hela dagen. Allt börjar lösa sig till baby-hörnan också, jag har kollat runt på bokstäver, hyllor, ramar, sänghimmel, säng, mobil och allt annat jag kommer på allt efter som! Det kommer bli så fint! Men jag väntar med den tills i alla fall augusti, annars kommer jag ha så tråkigt den sista tiden då alla andra jobbar och jag bara sitter hemma.

Nej nu ska jag hoppa in i duschen!

1 kommentar: