onsdag 18 april 2012

Man har ju inte kunnat undgå Breiviks rättegång, det står om den vart man än vänder sig. Och jag, som blir extremt förbannad och ledsen så fort jag hör hans namn, kan inte sluta klicka mig in på artiklarna om detta. Där det står ord för ord vad han sagt i rätten. Rasistiska påståenden och vanföreställningar om verkligheten.

Jag, som är emot allt som har med mord, barnarov, ras skillnader och liknande fenomen får en stor klump i magen. Det enda rätta vore dödsdom. Men det är samtidigt för milt. Han ska lida. Så som han fått andra att lida. Små barn har men för livet på grund av det dom fick bevittna den dagen han bestämde sig för att leka Gud och ta andras liv i sina händer och bokstavligt talat mörda dom kallblodigt. Föräldrar som aldrig mer får träffa sina barn och barn som aldrig mer får träffa sina föräldrar.

Man kan fråga sig vad som hänt denna ondskefulla man som gör att han får för sig att begå dessa brått.

Nog om det, jag blir bara förbannad. Jag och sambon har städat här ikväll. Det är sjukt hur fort det bor stökigt i en liten lägenhet när det bor två vuxna och ett barn där.

Nästa helg ska jag till huvudstaden och hälsa på mina älskade och saknade föräldrar. Ska även till Uppsala över Valborg. Själv. Miliam är kvar här i Varberg med T. Jag behöver semester. Om någon vill ses är det bara att säga till! Jag ska försöka hinna med så mycket som möjlig dom fem dagarna jag är borta. Det ska bli så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar